Ungdomsroning - hvad kræves der?

Kan du lide at bevæge dig, være ude i naturen, være en del af et fællesskab og blive udfordret?
Så er roning måske noget for dig?
I Randers Roklub kan man starte med at ro, når man er fyldt 12 år. Roning er både for drenge og piger.
Vi ror, træner og har det rigtig rart med hinanden. Vi stiller kun ét krav til dig: at du kan svømme mindst 300 m.

Sikkerhed og smil

Vi elsker at ro; at være ude i naturen og ude på vandet.

Vi har et stort fokus på at have det rart og have et fællesskab, emn også et stort fokus på sikkerheden. Derfor ror vi altid med redningsveste, og til alle træninger ledsages vi af en følgebåd, der holder øje med alle på vandet.

Vi holder klubaftener flere gange i løbet af både sommer- og vinter sæsonen. Udover disse klubaftener og træningen i dagligdagen, bliver der også arrangeret bl.a. andet fællesaftener, træningslejre, udflugter og selvfølgelig regattaer. Alle disse ting, der gør, at man ikke kun kommer i klubben for træningens skyld, men netop fordi man er den del af et fællesskab.

Hvornår træner vi? (sommerhalvåret: april-oktober)

Mandage: kl 17:00-18:30
Torsdage: kl 17:00-18:30
Vi slutter altid af med lidt fælles hygge i vores smukke klubhus og ofte er der fællesspisning.
Derudover er der mange muligheder for ekstra træning og deltagelse kaproninger og hyggelige arrangementer.
(vinterhalvåret: november-marts)
Tirsdage:  kl. 16:00 - 17:30  Ergometer/styrke/løb
Torsdage: kl. 16:00 - 17:30
Intervaltræning i romaskine/cirkeltræning
Lørdage:  Kl. 09:00 - 10:00 Svømning på Tirsdalens skole
Derudover kan der komme ekstra træningsweekender, ergometer mesterskaber, filmaftener og meget andet.

Jeg vil gerne prøve at ro....hvad gør jeg?

Ring til
Pia Hinrichsen 31 24 64 76 eller send mail til piax1903@rksit.dk
eller ring til
Tina Daniel 26 29 68 14
Du er også velkommen til at kigge ned i klubben på vores træningsdage.
Ring og aftal en tid til en prøvetur på vandet med erfarne roere.

Regatta og ergometer mesterskaber

Om sommeren deltager vi i regattaer og træningssamlinger rundt omkring i landet.

En regatta er en rokonkurrence, hvor vi dyster med andre roere fra forskellige klubber.
Der er mulighed for at blive udtaget til at deltage i regattaer.
Det er virkelig sjovt, og vi lærer altid en masse andre, unge roere at kende.
Som ny roer kan du deltage i Sorø begynderkaproning, hvor du kan deltage i en kaproning med andre
nye roere. Det er altid den første weekend i september.

Hvem er vi?

Pia Hinrichsen er (uddannet ro-instruktør) og daglig ungdomstræner for begyndere og kaproere.

Tina Daniel er hjælpetræner og træner for nybegyndere. Desuden er Tina svømmeinstruktør og rigtig god til at arrangere fællesspisning og hygge-aftener.

Viggo er ansvarlig for motorbåden og sikkerheden. Han hjælper til med et hav af praktiske ting. Viggo er også styrmand med mange års erfaring på vandet.

Hvor ror vi?

Til træning i sommerhalvåret ror vi på vandet nær Randers Roklub. Der er altid en følgebåd med til vore træninger.
Den daglige træning har stor fokus på at dyrke roningen som en sport og at vi bliver så sikre og dygtige som muligt. Det er en selvfølge, at vi hjælper hinanden.
Derudover har vi et tæt samarbejde med Hadsund Roklub- og kraftcenter, og her er det muligt at komme med og træne blandt andre roere - både begyndere og roere på internationalt niveau.
Indimellem tager vi også på hyggeture i de lidt større både op ad Gudenåen. Vi pakker en inrigger med godt humør og en masse lækre ting, og så ror vi ud og finder et dejligt sted at lægge til. Her spiser vi lidt medbragt mad eller kage og hygger os. Undervejs ser vi efter sæler, oddere, fugle og fisk og nyder naturen og de gode historier;)

Sommer Roskole

Hvert år i sommerperioden afholder vi en aktiv sommerroskole både for klubbens unge, men også for dig, som har lyst til at prøve roning. Vi ror, bader og har en masse aktiviteter på land og på vandet. Vi spiser og overnatter i telte eller i klubhuset.

Det er også muligt at komme på sommer ro-lejr i andre klubber rundt omkring i Danmark.

Yderligere info:

Pia tlf. 31 24 64 76

Træningstøj

Man kan ro i alm., tætsiddende idræt/løbetøj. Vi anbefaler tøj af syntetisk, åndbart materiale, da det suger mindst vand og tørrer hurtigere. Selv om vi helst ikke skal i vandet, vil tøjet alligevel blive fugtigt.
Sportsskoene skal være med en smal hæl.
Husk altid drikkedunk, håndklæde og skiftetøj.

Træningsweekend

Flere gange om året afholder vi sjove og udfordrende træningsweekender. Det kan være i Randers Roklub, ved kysten eller hos en anden roklub.

Yderligere info:

Pia tlf. 31 24 64 76