Instruktion for nye roere

.
Vejen til at blive roer:
.
Hvis du er interesseret i at blive roer, så kan du gøre følgende:
- Følg vores hjemmeside eller Facebook - der slås arrangementer for nye roere op her.
- Mød frisk op i Randers Roklub og tag en snak.
- Kontakt undertegnede.
Når du kommer igang så:
Vi starter blødt op, så teknik og fysik følges ad. Instruktionsforløbet strækker sig over 4 uger afsluttende med en frigivelsestur til Fladbro.
Når du er frigivet, kan du benytte dig af alle klubbens tilbud. Du bliver samtidig i gruppen af "nybegynder roere" resten af sæsonen,
så du/I kan lære klubben og materiel bedre at kende.
Næste skridt for nybegynder roerne er et tilbud om at deltage i korttursstyrmands teori, som afholdes i løbet af vintersæsonen.
Bådene:
Begynderinstruktion foregår i inriggerbåde, som er meget stabile turbåde til hav og fjord.
Påklædning:
Da det kan være koldt i vejret under instruktionen, kan det være en god ide at medbringe vindtæt overtøj.
Løbetøj er generelt godt til roning. Desuden er det en fordel at medbringe fodtøj med en smal hæl.
Sikkerhed:
Alle roere skal kunne svømme 300 meter for din og dine rokammeraters skyld.
Under instruktionen roer man altid med redningsvest. Klubben stiller oppustelige veste til rådighed.
Pris:
Et instruktionsforløb koster kr. 750. I dette er indeholdt selve instruktionen og kontingent halvåret ud.
Poul Chr. Andersen
pcandersen4@gmail.com Tlf. 22 95 65 56