Havkajak

Du har nu muligheden for at opleve friheden, glæden og roen (også den mentale) på vandet. Komme tæt på vor unikke natur, samtidig med at du motioneret, får brugt kroppen, styrket motorikken og balancen. Ofte vil du opleve at der kommer et andet menneske hjem end den der tog afsted. Havkajakken ligger meget stabilt på vandet og er ideel som introduktion til vandsport.

Begynderkursus i havkajak

På begynderkursus får du træning i grundlæggende tekniske- og sikkerhedsmæssige færdigheder, så du kan færdes sikkert og effektivt i kystnært farvand i sommerhalvåret, som går fra april til oktober. Du bliver undervist af erfarne havkajakroere, som har flere års erfaring i at ro havkajak.

Tilmelding på mail til Trine Wang på trinewang.tw@gmail.com med oplysning om fulde navn, alder og telefonnr.

På kurset lægger vi vægt på at gøre dig tryg ved havkajakken, pagajen og vandet og på at skabe et trygt og behageligt læringsmiljø.

Næste begynderkursus i havkajak:

• Juni 2024
    • torsdag 6/6 - opstart. Kl. 18-21
    • mandag 10/6 kl. 18-21
    • onsdag 12/6 kl. 18-21
    • lørdag 15/6 kl. 9-17
    • mandag 17/6 kl. 18-21
    • onsdag 19/6 kl. 18-21
  • August 2024
    • onsdag 7/8 - opstart. Kl. 18-21
    • mandag 12/8 kl. 18-21
    • onsdag 14/8 kl. 18-21
    • lørdag 17/8 kl. 9-17
    • mandag 19/8 kl. 18-21
    • onsdag 21/8 kl. 18-21

Hvis ikke andet er oplyst, foregår kurset ved Randers Roklub, Fjordgade 20, 8930 Randers NØ

Mød op i god tid, så du er klar til at gå i gang på det angivne tidspunkt.

Undervisningen fokuserer på:

• Makkerredning
  • Selvredning
  • Skadesforebyggende roteknik
  • De mest almindelige styretag
  • Valg af udstyr og påklædning
  • Kort teoretisk undervisning i navigation, vejr, risikomomenter og førstehjælp

Vigtigt at vide:

• Kurset følger DGI's retningslinjer for at blive friroet i havkajak.
  • Du skal kunne svømme 300 meter.
  • Derudover er der ingen forudsætninger eller krav for at deltage
  • Al deltagelse foregår på eget ansvar.
  • Vi anbefaler, at du som deltager har en privat ulykkesforsikring i tilfælde af skader.

Efter kurset er du automatisk indmeldt i Randers Roklub, og dit medlemskab gælder resten af 2024. Her kan du fortsætte din kajakudvikling, og du bliver en del af et hyggeligt kajakfællesskab med adgang til udstyr, fælles ture og gode naturoplevelser.

Kursusindhold

Forventet pris: 1.500 kr. som inkluderer medlemskab af Randers Roklub resten af året
Antal deltagere:  Max 12 personer, alle over 18 år

Ved tilmelding fremsendes detaljeret kursusprogram.

Randers Roklub stiller havkajakudstyr herunder sikkerhedsudstyr til rådighed.

Du skal selv medbringe:

• Madpakke og drikkedunk
  • Tætsiddende, udendørs træningstøj, der passer til årstiden (ikke bomuld!)
  • Vindtæt jakke/regntøj
  • Godt med skiftetøj
  • Neoprensko/badesko/sandaler
  • Håndklæde
  • Kasket/solskygge
  • Solbriller m. brillesnor
  • Solcreme
  • Evt. våddragt uden ærmer

Vi ses til nogle sjove og aktive dage på vandet!